Door klanten met 5 sterren beoordeeld als HubSpot Platinum Partner

INBOUND 2020: De nieuwste HubSpot features

INBOUND 2020 vond dit jaar 100% online plaats. De impact van het event was er gelukkig niet minder om. HubSpot maakte vele, nieuwe features en uitbreidingen van de software bekend. De belangrijkste daarvan behandelen we in deze blog. HubSpot is hard op weg om dé standaard te worden in de wereld van marketing-, sales- en servicesoftware. 

Om overzicht te houden verdelen we alle belangrijke, nieuwe features over de verschillende deelgebieden:

  • Account Based Marketing
  • Marketing Hub
  • Sales Hub
  • Service Hub

Account Based Marketing

Target accounts

De nieuwe ABM tools helpen marketing en sales teams om beter samen te werken. Hoe? Door kansrijke accounts beter te herkennen en door prioriteiten beter te visualiseren. Ook zijn de mogelijkheden om te personaliseren verbeterd en de tools om je prestaties te meten.

De Target Accounts tools is overzichtelijker geworden. De status van projecten is beter te volgen en dat geldt ook voor de verschillende contacts, sales medewerkers en interacties.

HubSpot ABM

HubSpot Marketing

Marketing Contacts

Vanaf oktober vaart HubSpot een andere koers. Voorheen moest je betalen voor alle contacten in je database. Binnenkort is dat niet meer zo. Je kan tot 1.000.000 contacten invoeren en up-to-date houden.

De teller gaat pas lopen als je werkelijk marketing activiteiten gaat uitvoeren of een contact benadert. Je betaalt voortaan dus alleen voor ‘gemaakte kilometers’.

Custom Objects

Iedereen kent de volgende objecten: Contacts, Companies, Deals en Tickets. Deze objecten kan je nu uitbreiden met extra objecten. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn voor een webshop die bestellingen wil bijhouden. Of een IT-bedrijf dat software-abonnementen aanbiedt. 

Standaard hangen er aan objecten bepaalde properties. Deze ‘meegeleverde’ properties zijn al een tijdje uit te breiden met custom properties die precies passen bij jouw onderneming en activiteiten. Door het toevoegen van extra objecten kan je HubSpot nu helemaal naar je hand zetten.

access-custom-object

HubSpot Sales

Configure Price Quote

Naast nieuwe features zijn ook bestaande features verder uitgebreid. HubSpot biedt nu de mogelijkheid om complete gedetailleerde offertes op te maken. En je hebt veel meer grafische mogelijkheden tot je beschikking, bijvoorbeeld het toevoegen van je eigen huisstijl.

hubspot quotes

Sales analyses en rapportages

De rapportage functionaliteit is uitgebreid, waarmee je vanaf nu tot in de diepe krochten van je bedrijfsvoering kan doordringen. Zo krijg je een mooi overzicht van de algehele status en gezondheid van je pipeline. 

Met die data kan je je teams beter aansturen en begeleiden. Het mooie is dat je door toevoeging van Sales Analytics HubSpot ook snel automatische rapporten kunt laten genereren. Je kan salesmedewerkers targets meegeven en door de tijd heen volgen of ze ‘on track’ zijn.

HubSpot SalesAnalytics

Sales sequences

Als je het hebt over sales automation, dan heb je het over sequences. Het is nu mogelijk om tot vijftig contacten in 1 keer toe te voegen aan een sequence. Verder kan je een sequence tijdelijk ‘on hold’ zetten na het afronden van een tussentijdse mijlpaal. Verder kan je sequences koppelen met LinkedIn door de Sales Navigator te integreren. Dan kan je iemand automatisch een connectie verzoek sturen op basis van een stadium in een sequence.

HubSpot sales Sequences

HubSpot Service

Chat

Maak je als organisatie gebruik van een eigen app? Dan biedt dat mogelijkheden op het gebied van service. Plaats vanaf nu de HubSpot chat in je eigen app om op een natuurlijke manier het contact aan te gaan met je klant.

Tot slot

De lijst van nieuwe uitbreidingen en features is lang. Bovendien kan je features beter bekijken in een demo dan ze omschrijven in woorden. Heb je vragen over deze marketing-, sales- en service software van HubSpot. Schroom niet om contact op te nemen!

New call-to-action

Lees deze blogs ook

Custom Reports: breng de nuances van je organisatie tot leven

Binnen je organisatie worden de mouwen iedere dag opgestroopt. De werkvloer is als een bijenkorf. Het gonst er van de bedrijvigheid. In een goede, productieve samenwerking hoop je tot grootse..

8 september 2020 | Dylan ter Kuile >