De meerwaarde van Growth-Driven Design

Hoe risicovol is de traditionele manier van webdesign? Websites ontwerpen kost tijd. 3 tot 6 maanden videovergaderen. “Wanneer gaan we live?”. En geld: tussen de 10.000 en 70.000 euro voor het midden- en kleinbedrijf. Een website heb je nodig. Investeren is een feit. Hoe weet je wat zo’n website oplevert?Header img

Ontwerp de toekomst

Minder risico. Meer duidelijkheid. Bij Growth-Driven Design geven ontwerpers met commercieel inzicht vorm aan jouw online succes. Je bent op de hoogte van elke stap op de weg naar een winstgevende website. Je weet waarin je investeert.

De formule voor Growth-Driven Design bestaat uit de volgende 4 stappen:

  • Strategie
  • Ontwerpen
  • Meten
  • Optimaliseren

Hieronder lees je hoe elke stap bijdraagt aan een succesvol design.

Fase 1: strategie

De wereld door de ogen van je klanten zien. Hoe? Ontdek wat klanten beweegt. Welke obstakels ze tegenkomen. En hoe onderliggende emoties hun gedrag beïnvloeden.

strategie

Nu is het eerst tijd voor aantal fancy marketing termen:

  • Buyer Persona en User Journey – de ideale klant en de klantreis
  • Jobs-To-Be-Done Theorie – producten en diensten zijn een middel tot een doel voor klanten
  • Fundamental Assumptions – klopt het beeld dat je van de klant hebt?

Het Growth-Driven Design team bestaat onder andere uit grafisch ontwerpers en marketeers. Mensen die weten wat bovenstaande definities betekenen en hoe ze die het beste in praktijk brengen.

Het resultaat?

De drijvende kracht achter het design: strategie. Het is een stappenplan dat leidt tot een eerste versie van de website. Online. Een launch pad website.

Fase 2: ontwerpen

ezgif.com-crop

Is een launch pad website een conceptversie die rammelt aan alle kanten en toch online staat? Integendeel. De site is klaar voor het internet. Klaar voor de klanten. Klaar voor groei van je bedrijf.

Voordeel? Je bent sneller en met minder kosten online. Bovendien geeft een launch pad website je toegang tot waardevolle gegevens.

Ondertussen laat je termen zoals wireframes, UX/UI-design en copywriting aan de experts over.

Fase 3: Meten

De eerste versie van je website is online. Gebruikersgegevens stromen binnen via cookies, Google Analytics en social media. En nu? Doe een stap achteruit en twee vooruit.

analytics

Terug naar fase 1. Het design team test het effect van de website. En verfijnt de strategie op basis van de gebruikersgegevens. Wat mist de bezoeker en waar loopt de klantreis vast? Theorie vs. Praktijk.

Klaar voor fase 4?

Fase 4: Optimaliseren

De strategie is scherper. De verbeterpunten staan vast. En het is nog duidelijker wat de doelgroep beweegt. In fase 4 creëert het design team maandelijks een nieuwe versie van de website die meer effect heeft en resulteert in groei van jouw bedrijf.

brainstormen

Je denkt: “Welk nadeel kleeft aan Growth-Driven Design? Het lijkt te mooi om waar te zijn.”.

Het project is nooit klaar. Net zoals de groei van je bedrijf.

Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die gebruik maken van Growth-Driven Design gemiddeld na de eerste 6 maanden 14% meer bezoekers, 17% meer leads en 11% meer omzet zien. Indrukwekkend? Stel je voor wat je bereikt met Growth-Driven Design na 12 maanden. Of achttien maanden.

New call-to-action

Lees deze blogs ook

Moderne content architectuur: clusters en pillars

Search Engine Optimization bestaat uit drie componenten. Het optimaliseren van content, het verbeteren van de technische werking van je website en het vergroten van het aantal inkomende links..

17 juni 2020 | Harvey Pearson >

Waarom de page title een eretitel verdient

De blog is geschreven, de video gemonteerd. Trots zet je je nieuwe content online. Nog eventjes een titel verzinnen voor je post, daarna snel op ‘publish’ klikken en klaar ben je. Is dit scenario..

20 mei 2020 | Harvey Pearson >